Oficiální webové stránky obce Otvice

Adresa:
Obecní úřad Otvice
Školní 95
431 11 Otvice
 

Telefon: 474 684 628 
Email: urad@otvice.cz

Úřední hodiny

Pondělí: 8:00 - 17:00
Středa: 8:00 - 17:00

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google Play

App Store

Sociální pomoc

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Zpět

Zápis z jednání ZO Otvice ze dne 26.1.2015

Z Á P I S

ze 4. zasedání Zastupitelstva obce Otvice, konaného dne 26. ledna 2015 v zasedací místnosti Obecního úřadu v Otvicích od 17:00 hod.

 

Jednání bylo zahájeno v 17:00  hodin

Přítomno 8 členů  ZO - viz prezenční listina

Omluven: pan Beran

Úvodem starosta obce, pan Pavel Ašenbrener, přivítal přítomné zastupitele a hosty, konstatoval, že počet přítomných členů ZO je 8 a zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné.

 

Na jednání byl navržen program:

  1. Schválení návrhu programu
  2. Schválení ověřovatelů zápisu z jednání
  3. Rozpočtový výhled 2015 - 2020 
  4. Plán investičních akcí 2015 - 2018
  5. Výběrová řízení pro rok 2015
  6. Pozemkové záležitosti
  7. Informace o plnění rozpočtu v roce 2014
  8. Zásady pro přidělování finanční podpory z rozpočtu obce v oblasti kultury a sportu
  9. Organizační záležitosti
  10. Diskuze  

Pan Doksanský se dotázal na bod č. 4, kdy v podkladových materiálech je uvedeno období 2014 – 2020

a v programu je uvedeno období 2014 – 2018. Pan starosta odpověděl, že v tomto případě není doba, na kterou se budou navrhovat investiční akce, rozhodující i s ohledem na delší přípravu jednotlivých investičních akcí.

1. Schválení návrhu programu

K předloženému návrhu programu nebyly vzneseny žádné připomínky, či jiné návrhy.

Usnesení IV/1:

Zastupitelstvo obce

schvaluje      

navržený program jednání

Návrh programu byl schválen 8mi hlasy (8-0-0)

 

2. Schválení ověřovatelů zápisu z jednání 

Zastupitelé byli vyzváni k návrhům na ověřovatele zápisu z jednání. Za ověřovatele zápisu byli navrženi pan Roman Rohla a paní Blanka Vašáková

Usnesení IV/2 :

Zastupitelstvo obce

schvaluje

ověřovatele zápisu z dnešního jednání pana Romana Rohlu a paní Blanku Vašákovou

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

3. Rozpočtový výhled 2015 – 2020

Rozpočtový výhled navazuje na schválený rozpočet obce na rok 2015. Pan starosta předal slovo paní účetní, která podala informace k některým bodům. Slovo si vzal pan starosta, doplnil informace v části splátek úvěru a otevřel k bodu diskuzi. První dotaz položil pan Beneš, dotazoval se na to, když zastupitelé rozpočtový výhled schválí tak jak je navržen a za rok, či dva, bude jiná situace, co s tím? Pan starosta odpověděl, že se rozpočtový výhled schvalovat musí, dle vývoje příjmů i výdajů je jasné, že výhled je nutné průběžně upravovat. Zastupitelé neměli konkrétní dotazy k předloženému rozpočtovému výhledu. Hlasováno bylo o návrhu tak, jak byl předložen v návrhu.

Usnesení IV/3 :

Zastupitelstvo obce

schvaluje

rozpočtový výhled obce na rok 2015 – 2020 dle předloženého návrhu

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

4. Plán investičních akcí 2015 – 2018

Pan starosta seznámil přítomné s podklady a seznamem připravených, připravovaných a plánovaných akcí, kdy uvedl, že seznam není předkládán v plném možném rozsahu vycházející z potřeb obce. Pro naplnění veškerých potřeb obce by bylo možné předložit seznam investičních akcí v řádu 60 – 70 mil. Kč. V seznamu jsou investiční akce v nákladech 35 – 40 mil. Kč. Do roku 2020 je však možné investovat z finančních prostředků obce řádově do 20 mil. Kč. V této částce je zahrnuto i spolufinancování případných dotačních akcí. V těchto případech získání tzv. cizích zdrojů, by celková investiční částka mohla být navýšena. Je však nutné počítat s profinancováním celé investiční akce a teprve následně získání úhrady z dotace.

Seznam obsahuje investiční akce, které jsou již zahájeny, nebo je s nimi počítáno pro rok 2015. Tyto akce

mají platné stavební povolení a jsou plně připraveny k realizaci. Dále jsou v seznamu uvedeny plánované investiční akce, kde probíhá příprava, tzn., že v současné době je zpracována projektová dokumentace a je projednávána v územních řízeních, či stavebních řízeních.

Poslední skupinou předložených investičních akcí je seznam akcí, které jsou v první fázi přípravy, nebo přípravy projektových dokumentací zatím nebyly započaty. K tomuto bodu proběhla rozsáhlá diskuze:

První příspěvek měl pan Doksanský, ptal se, jestli je možné zahrnout do seznamu investičních akcí opravu chodníku ke kulturnímu domu. Pan starosta seznámil nejen tazatele s tím, že je možné doplnit seznam jakoukoliv akcí, kterou zastupitelé považují za důležitou, stejně tak lze navrhnout vyjmutí akcí v seznamu zapsaných. Vysvětlil důvod, proč není daná oprava v seznamu investičních akcí, hlavním důvodem je, že jí dosud nikdo do plánovaných oprav nenavrhnul a chodník, dle názoru starosty, není v havarijním stavu a je více rizikových oprav, které je nutné přednostně opravit. Slovo si vzal pan Beneš, uvedl, že se na chodník byl osobně podívat, dokonce pořídil fotodokumentaci a uvedl, že chodník není v dezolátním stavu, jen kousek u nemovitosti čp. 71 je stav špatný. Upozornil také na chybějící zábradlí a dotazoval se, jestli je možné chodník a zábradlí opravit s pomocí zaměstnanců údržby obce. Pan starosta uvedl, že montáž zábradlí je možná, a jeho návrh, když vyjdou peníze, je možné vyřešit tuto situaci tzv. mobilním zábradlím, které mohou nainstalovat naši zaměstnanci, a není nutné mít povolení od úřadů. K opravě chodníku se pan starosta vyjádřil tak, že oprava kousku chodníku je neekonomická a bylo by lepší řešit chodník celý, včetně chodníku k ulici Okrajová za kulturním domem.

K bodu se připojil pan Filípek, upozornil také na nebezpečí chybějícího zábradlí u silnice a zmínil i to, že již chodník opravoval na vlastní náklady. Pan starosta upozornil, že ve městech nikde není mezi chodníkem a silnicí žádné zábradlí a že z tohoto pohledu, by bylo každé místo v obci rizikové. Pan Beneš také souhlasil s tím, aby se rekonstrukce chodníku udělala najednou. Navrhl opravit a zabezpečit nebezpečnou část a zadat projektovou dokumentaci. Návrh byl také položit prozatím asfalt na stávající panelový chodník. To bylo stavebně zcela zamítnuto. Pan starosta uvedl, že náklady na zahájení projektu budou cca 70.000,- Kč. Pan Štayr navrhl opravu chodníku položením zámkové dlažby a chodník udělat také jako celek.

Diskuze pokračovala dvěma dotazy pana Štayra. První dotaz byl, jestli se bude silnice k vodárně rekonstruovat v rámci obchvatu. Pan starosta odpověděl, že tato silnice nebyla zahrnuta do této akce. Jedná se o místní komunikaci, po které by měla vést cyklotrasa a po vybudování cyklostezky se bude muset dokončit oprava tohoto povrchu.

Druhý dotaz se týkal nové komunikace U Hřiště. Pan Štayr se dotazoval, proč se navrhlo toto podle jeho slov drahé řešení pro pouze dva domky? Pan starosta vysvětlil, že je to náhrada za původní cestu, která vedla přes soukromé pozemky a přes pozemek bývalé železniční vlečky. Pan Štayr nadále upozorňoval na vysoké finance, pan starosta zase poukázal na to, že oba návrhy trasy silnice by vyšly finančně stejně. Dále starosta upozornil, že akce byla připravována několik let a v dané oblasti bylo plno protichůdných stanovisek a názorů vlastníků pozemků a správců infrastruktury, byl tedy zvolen nejpřijatelnější kompromis. Nakonec bylo dohodnuto, že se stavba provede raději na pozemcích obce. Situace se též musela řešit vzhledem k tomu, že současná cesta vedla přes soukromé pozemky. O tom, že cesta vede po soukromých pozemcích, se majitel dotčeného pozemku dozvěděl až ze zaměření při přípravě stavby cyklostezky. Pan Štayr navrhl, aby se majitelé obou domků, ke kterým vede silnice, finančně podíleli na realizaci této nové komunikace. Do této diskuze vstoupil pan Beneš a zmínil to, že se tam jedná o dlouhodobě řešenou problematiku v minulém zastupitelstvu. Starosta doplnil, že při jednáních do řešení vstupovaly též spory určitých lidí zainteresovaných v území. Paní Doksanská nesouhlasila s tím, že se jedná o osobní problémy a spory mezi majiteli. Cítí se být tímto tvrzením dotčená a poukázala na skutečnost, že se spíš jedná o osobní spor mezi starostou obce a paní Adamcovou. S tím pan starosta jednoznačně nesouhlasil. K tomu se přidal i pan Beneš a zdůraznil to, že paní Adamcová odešla domů, když jí v tomto problému nebylo vyhověno v termínu zahájení investice. Starosta doplnil, že odložení investice bylo z důvodů nedostatku financí v roce 2014. Pan Beneš navrhoval na konci starého období, aby se tato situace řešila po volbách a s novým zastupitelstvem. Ještě pan starosta zdůraznil, že na realizaci této stavby nemá žádný osobní zájem, ani prospěch. Pan Doksanský k tomu připomněl, že asi před dvěma lety zjistil, že přes jeho pozemek jezdí všichni sousedé a situaci chtěl s nimi řešit. Všechny tři oslovil, hlavně to chtěl řešit s panem Kaiserem, který projížděl přes pozemek s těžkou technikou a měl tam zaparkované bagry. S panem Kaiserem jsem mluvil a navrhl jsem mu 3 řešení, pronájem, prodej nebo ať ho přestane užívat.  Domluvili jsme, že se mi do pátku dá vědět, ale pan Kaiser se neozval a od té doby jsme spolu nemluvili. Pozemek k odkupu jsem tedy nabídl panu Kaiserovi, ne obci. Poté se udělala cesta na obecních pozemcích i přes to, že údajně nejsou na stavbu peníze. Pan starosta odmítl jakékoliv dohody s panem Kaiserem a vytyčení nové stavby bylo provedeno za nízkých nákladů v době již povolené stavby nové komunikace. Po bouřlivé diskuzi pan Štayr navrhl ukončit tento bod a ponechat tuto investiční akci v seznamu. Ještě požadoval dát do seznamu akcí opravu silnice U Vodárny, ale byl upozorněn starostou obce, že tato oprava v seznamu už je.

Usnesení IV/4 :

Zastupitelstvo obce

schvaluje

orientační pořadí důležitosti investičních akcí pro období 2015 – 2020 v závislosti na připravenosti akce a možnostech financování dle předloženého seznamu doplněného o akci chodník v ulici Chomutovská

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

5. Výběrová řízení pro rok 2015

Pro realizaci investičních akcí v roce 2015 je nutné provést výběr dodavatelů staveb. Výběr dodavatele upřesní rozpočtové náklady na investiční akce. Pan starosta vyzval zastupitele k podání návrhů na členy komise, kteří budou mít za úkol výběr dodavatelů na dvě  investiční akce – Komunikace ulice U Hřiště a výstavba místní komunikace na par. č. 72/12 v k.ú. Otvice. Do komise se přihlásil pan Roman Rohla, k tomu měl připomínku pan Beneš, myslí si, že by mohlo dojít ke střetu zájmu a proto navrhl pana Štayra. Pan Rohla na toto tvrzení reagoval slovy, že ve stejném střetu zájmů by mohl být i pan Štayr a oznámil, že se v žádném případě do výběru se svou firmou nepřihlásí. Pan Beneš, reagoval, že se může jednat i o firmy spřízněné. Pan starosta upozornil, že každý člen komise musí podepsat prohlášení o tom, že není ve střetu zájmů. Pan Beneš navrhl jako třetího do komise pana starostu s tím, že v komisi budou tři odborníci za stavbu.

Usnesení IV/5 :

Zastupitelstvo obce

ustanovuje

komisi pro provedení výběru dodavatele stavebních prací na investiční akce:

- rekonstrukce místní komunikace U Hřiště

- výstavba místní komunikace na par. č. 72/12

ve složení: Roman Rohla, Josef  Štayr, Pavel  Ašenbrener

a ukládá

členům komise zajistit předložení cenových nabídek na veřejnou zakázku malého rozsahu na stavební práce a předložit návrh na výběr dodavatele investičních akcí v termínu nejpozději do 25. dubna 2015

Usnesení bylo schváleno 7mi  hlasy (7- 0 - 1se zdržel))

 

6. Pozemkové záležitosti

a) Jedná se o odkoupení části pozemku par. č. 37 v k.ú. Otvice z vlastnictví manželů B. (LV 96) trvale bytem Otvice, xxxxxxxxx, o výměře 11 m2. Odkoupení pozemku je nutné pro zápis geometrického plánu do katastru nemovitosti dokončené stavby „Rekonstrukce křižovatky a výstavba chodníků v ulici U Kolejí“ Provedení stavby zasahující do soukromého pozemku bylo dohodnuto samostatnou smlouvou o právu stavebníka provést stavbu. Jedná se o pozemek, který byl vždy ve skutečnosti pod chodníkem, fyzická hranice pozemků vymezená oplocením se nemění.

Usnesení IV/6a :

Zastupitelstvo obce

schvaluje

odkoupení části pozemku par. č. 37 v k.ú. Otvice z vlastnictví manželů B.  (LV 96) trvale bytem xxxxxxx, xxxxxxxx, o výměře 11 m2, původní využití zahrada, za cenu 250,- Kč/m2. Část odkupovaného pozemku se slučuje dle GP č. 941-109/2013 do pozemku par. č. 225/3 v k.ú. Otvice. Náklady na převod vlastnictví pozemku, včetně daně z převodu nemovitosti hradí strana kupující.

a pověřuje

starostu obce k zajištění a k podpisu kupní smlouvy.

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

b) Jedná se o stavbu kanalizační přípojky ke stávajícímu objektu rodinného domku. V roce 2013 se dokončila stavba místní komunikace, do které plánovaná stavba zasáhne. Předložené podklady nejsou dostačující k vyslovení plného souhlasu. Pro jistotu investora před zahájením projektových příprav je nutné vyslovení souhlasu a případných podmínek, za kterých stavbu obec na svém pozemku, při zásahu do dalšího majetku obce, povolí.  Pan Štayr si vyžádal další mapové podklady, pan starosta přinesl územní plán a upřesnil přesnou polohu plánované stavby. Pan Beneš se ptal na záruku předané stavby, pan starosta upřesnil, že ve smlouvě se stavebníkem bude uvedena kauce ve výši 10.000,- Kč na případné opravy na majetku obce způsobené stavbou po dobu 3let. Pan Štayr se ještě dotazoval na trasu tlakové kanalizace.

Usnesení IV/6b :

Zastupitelstvo obce

souhlasí 

se stavbou kanalizační přípojky pro objekt rodinného domu na parcele č. 743/10 v k.ú. Otvice, která zasáhne do pozemků ve vlastnictví obce Otvice, par. č. 743/2 a 175/1 v k.ú. Otvice za podmínek:

- předložení přesného vymezení rozsahu stavby v projektové dokumentaci pro územní souhlas se stavbou, s důrazem na způsob zásahu do stavby silniční komunikace a jejího následného uvedení do původního stavu (předkládá stavebník)

- předložení kladného rozhodnutí silničního správního úřadu s uložením inženýrských sítí do tělesa komunikace

- předložení kladného rozhodnutí o silničního správního úřadu s částečnou, nebo úplnou uzavírkou místní komunikace a případném způsobu stanovení objízdných tras

- uzavření smlouvy o právu stavebníka se stavbou na cizím pozemku, ve které bude stanovena min. kauce 10 tis. Kč na případné škody na majetku obce způsobené stavbou

- uzavření smlouvy o smlouvě budoucí na zřízení věcného břemene služebnosti k pozemkům dotčených stavbou s jednorázovou úhradou za zřízení věcného břemene ve výši 500,- Kč za každý dotčený pozemek + 30,- Kč za každý načatý m2 skutečné výměry věcného břemene + příslušná sazba DPH

- úhrady skutečných nákladů na přípravu smluv s tím, že stavebník má právo předložit vlastní návrh předmětných smluv, při respektování schválených podmínek stanovených vlastníkem pozemků dotčených stavbou.

a pověřuje

starostu obce k podpisu smluv, splňujících schválené podmínky.

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

7. Zásady pro přidělování finanční podpory z rozpočtu obce v oblasti kultury a sportu

K aktualizaci Zásad bylo přistoupeno z důvodů, že některými žadateli bylo poskytování finančních příspěvků využíváno v rozporu se záměrem obce podporovat sportovní aktivitu dětí a mládeže, zejména u finančně náročných sportovních odvětví. Návrh nových Zásad akceptuje požadavky na rozšíření nejen pro sportovní činnost, zároveň však zpřísňuje podporu pro finančně nenáročné sporty a pro činnost dětí a mládeže, která je mnohdy pouze účelová ze strany rodičů. Podle nových Zásad se bude upřednostňovat dlouhodobost činnosti, dosažené výsledky a finanční zajištění z jiných zdrojů. Zásady se mění také v termínu podávání žádostí a to z listopadu na 1. března příslušného roku. Slečna Hutyrová se dotazovala, jestli bude nový formulář žádosti. Pan starosta odpověděl, že ano. Paní Volaříková vznesla dotaz, jestli potvrzení, které dodala ke staré žádosti, bude platné i pro žádost novou. Pan starosta odpověděl, že pokud bylo potvrzení již dodáno, tak není nutné dokládat další.

Usnesení IV/7) :

Zastupitelstvo obce

schvaluje 

Zásady pro přidělování finančních prostředků z rozpočtu obce v oblasti kultury a sportu dle předloženého a projednaného návrhu, kterými se ruší Zásady schválené dne 9. 9. 2013 usnesením č. XXXII/8. Smlouvy o poskytnutí příspěvku se nemění.

a ukládá

starostovi obce a komisím pro kulturu a sport zveřejnit schválené Zásady a připravit výzvy k podání žádostí na jednotlivé druhy finančních podpor.

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

8. Informace o plnění rozpočtu v roce 2014

Pan starosta podal potřebné informace k výkazu pro hodnocení plnění rozpočtu a předal slovo účetní obce. Ze strany zastupitelů nebyl vznesen ohledně výkazu žádný dotaz. Pan starosta podal ještě informaci o plánu pořídit tzv. „rozklikávací“ rozpočet na webových stránkách obce Otvice, kde bude možné najít bližší informace ohledně hospodaření obce.

Usnesení IV/8) :

Zastupitelstvo obce

bere na vědomí 

předběžnou informaci o plnění rozpočtu obce za rok 2014 v rozsahu výkazu FIN

Usnesení bylo schváleno 8mi  hlasy (8-0-0)

 

9. Organizační záležitosti

Do bodu organizační záležitosti nebyl předložen žádný bod k projednání. Bod byl vypuštěn.

 

10. Diskuze

Paní Doksanská se dotazovala, jestli je možné upravit časovač na veřejném osvětlení v Nové ulici tak, aby to bylo ekonomické. Pan starosta odpověděl, že při údržbě osvětlení požadavek předá údržbě. Další upozornění paní Doksanské bylo na vyjeté koleje v trávě ve Staré ulici, u dětského hřiště i v jiných místech v obci, kde z tohoto důvodu dochází k zanesení silnic bahnem. Ptala se, jestli se to bude dávat do pořádku a kdo to bude dělat. Pan starosta odpověděl, že na jaře se vše upraví, jako každým rokem a vždy to opravují zaměstnanci obce. Již několikrát jisté hříšníky oslovil, ale bez odezvy, a proto apeluje i na zastupitele, aby se také zapojili do toho, když někoho takto přistihnou, hned je na problém upozornit.

Dále došlo k upozornění pana starosty vůči místostarostovi, aby nerušil jednání svými poznámkami, různými vzdechy a nepatřičnými reakcemi. Došlo také k otázce ze strany starosty na pana místostarostu ohledně jeho práce od zvolení do funkce místostarosty obce. Pan Doksanský se zeptal, jakým právem se starosta ptá. Pan starosta reagoval, že se ptá jako člen zastupitelstva funkcionáře zvoleného do funkce. Pan místostarosta zmínil probíhající inventury i to, že je připravený kdykoliv zastoupit starostu při jeho indispozici. Paní Doksanská dodala, že je zákonem daný, že se starosta a místostarosta na úkolech společně domlouvají, což tady nefunguje. Pan starosta se ještě dotazoval na výsledky práce místostarosty v uplynulém volební období. Pan Doksanský zmínil pravidelné docházení každé pondělí na úřad, společné kontroly vesnice a připravenost při zastupování starosty v jeho nepřítomnosti. Pan Doksanský také zmínil to, že když se starosty zeptal v novém volebním období, co má dělat, tak mu bylo odpovězeno, že nic, že si má požádat o práci zastupitelstvo. Starosta reagoval tak, že takto jednání neproběhlo a že je věcí pana místostarosty jak se hodlá na práci podílet.

Paní Vašáková oznámila, že toto nehodlá poslouchat a optala se, zda může odejít. Pan starosta reagoval, že mu tato poznámka přijde trapná. Odchod paní Vašáková 19.14 hodin.

Další příspěvek měla paní Novotná, kdy upozornila na havarijní stav zdi u rodinného domu v Nádražní ulici. Myslí si, že by mohlo dojít ke zřícení zdi na chodník a žádala nápravu. Vlastník bude vyzván k provedení údržby, případně bude kontaktován stavební úřad.

Pan Beneš ještě na závěr dodal pár slov k proběhlé bouřlivé diskuzi a upozornil, že mu nebylo známo o vyhrocení situace mezi starostou a místostarostou a navrhl jejich společné jednání mezi čtyřma očima k řešení situace.

Další diskuzní příspěvky nebyly vzneseny, starosta zasedání ukončil.

 

 

Jednání bylo ukončeno v 19:23 hodin

 

 

Ověřovatelé:                           Roman Rohla

                 Blanka Vašáková      

                      

   

                                                                    

                                                                    

Milan Doksanský                                                                  Pavel Ašenbrener

místostarosta obce                                                                starosta obce

Vyvěšeno: 3. 2. 2015

Datum sejmutí: 19. 2. 2015

Zodpovídá: Správce Webu

Zpět