Oficiální webové stránky obce Otvice

Adresa:
Obecní úřad Otvice
Školní 95
431 11 Otvice
 

Telefon: 474 684 628 
Email: urad@otvice.cz

Úřední hodiny

Pondělí: 8:00 - 17:00
Středa: 8:00 - 17:00

Mobilní aplikace

mobilní aplikace V OBRAZE

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

Google Play

App Store

Sociální pomoc

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Zpět

Zápis z ustavujícího zasedání ZO Otvice dne 24.10. 2018

Obec Otvice

Z Á P I S

z ustavujícího zasedání Zastupitelstva obce Otvice, konaného dne 24. října 2018 v zasedací místnosti Obecního úřadu v Otvicích od 17: 00 hod.

 

Jednání bylo zahájeno v 17:00 hodin

Přítomno 9 členů  ZO - viz prezenční listina

Úvodem dosavadní starosta obce, pan Pavel Ašenbrener, přivítal přítomné zastupitele a konstatoval, že počet přítomných členů ZO je 9 a zastupitelstvo je tedy usnášeníschopné.

Před přednesením návrhu programu seznámil přítomné s výsledkem voleb a předal jednotlivým zastupitelům osvědčení o zvolení.

 

1. Schválení návrhu programu

Na jednání je navržen program:

1. Schválení návrhu programu

2. Určení ověřovatelů zápisu z jednání

3. Složení slibu zvolených zastupitelů

4. Schválení jednacího řádu

5. Stanovení počtu a určení způsobu vykonávání funkcí, ustanovení výborů

6. Schválení způsobů volby starosty obce, místostarosty obce a předsedů výborů

7. Volba starosty obce

8. Volba místostarostů obce

9. Volby předsedů výborů a členů výborů

10. Stanovení komisí zastupitelstva obce

11. Organizační záležitosti

- stanovení výše odměn pro neuvolněné funkce

- stanovení termínů řádných zasedání zastupitelstva ve zbývající části roku 2018

12. Diskuse

K předloženému návrhu programu nebyly vzneseny žádné připomínky, či jiné návrhy.

Usnesení U/1 :

Zastupitelstvo obce

schvaluje     

navržený program jednání.

Návrh programu byl schválen 9ti  hlasy  (9-0-0)

 

2. Schválení ověřovatelů zápisu z jednání 

Předsedající jednání vyzval dva přítomné členy zastupitelstva, kteří budou navrženi k ověření provedeného zápisu, a určil zapisovatelku z jednání. Na ověřovatele provedeného zápisu byli navrženi pan Vladimír Beran a paní Lea Novotná, jako zapisovatelka byla navržena paní Vladislava Wottawová.     

Usnesení U/2 :

Zastupitelstvo obce

schvaluje

ověřovatele zápisu z jednání pana Vladimíra Berana a paní Leu Novotnou

a zapisovatelku zápisu z jednání paní Vladislavu Wottawovou

Usnesení bylo schváleno 9ti hlasy (9-0-0)

 

3. Složení slibu zvolených zastupitelů

Dosavadní starosta oznámil přítomným způsob složení slibu nových zastupitelů a přečetl celé znění slibu a složil slib jako první v abecedním pořadí. Následně vyzval jednotlivě podle abecedy každého zastupitele ke složení slibu a podepsání listu se slibem.

 

4. Schválení jednacího řádu

Jednání zastupitelstva podle dosavadního jednacího řádu se navrhuje z důvodů zjednodušení procedurálních postupů při volbě a ustanovení funkcí obce, jež je hlavním bodem ustavujícího zasedání. Dosavadní schválený jednací řád je přílohou k tomuto projednávanému bodu. Na následujícím zasedání bude předložen nový návrh jednacího řádu pro nové volební období.

 

 

Usnesení U/4:

Zastupitelstvo obce

schvaluje     

způsob jednání zastupitelstva do schválení nového jednacího řádu. Jednání se bude řídit dle stávajícího jednacího řádu schváleného usnesením č. VII/8d) ze dne 25. 5. 2015

Usnesení bylo schváleno 9ti  hlasy  (9-0-0)

 

5. Stanovení počtu a určení způsobu vykonávání funkcí, ustanovení výborů.

Rozsah funkcí pro následující období se navrhuje se změnou oproti předchozímu volebnímu období. Navrhuje se, aby funkce starosty obce byla vykonávána jako funkce neuvolněná. Pro nové volební období se navrhuje zřízení dvou funkcí místostarostů obce s tím, že funkce 1. místostarosty bude vykonávána jako neuvolněná a funkce 2. místostarosty obce by byla vykonávána jako uvolněná. 1. místostarosta bude zástupce starosty v době jeho nepřítomnosti. 2. místostarosta bude vykonávat úkoly na obecním úřadu a to jak v samostatné působnosti, tak i v přenesené působnosti obce.

Dále se navrhuje zřízení dvou výborů a to finančního a kontrolního. Počet členů ve výborech je navrhován na pět členů v každém výboru. Zřízení těchto dvou výborů je povinné podle zákona o obcích. Zbývající organizační záležitosti při řízení obce se navrhují provádět za pomocí komisí, které budou zřizovány průběžně podle potřeby.

O návrzích se bude hlasovat jako o celku a to vzhledem k jeho provázanosti.

Usnesení U/5:

Zastupitelstvo obce

a) schvaluje     

pro volební období 2018 – 2022 ustanovení 1. místostarosty obce, jako zástupce starosty obce v době jeho nepřítomnosti v souladu s § 104 odst. 1 zák. č. 128/2000 Sb. o obcích

b) schvaluje

pro volební období 2018 – 2022 ustanovení 2. místostarosty obce, pověřeného vykonávat úkoly  

stanovené v §109 odst. 3 písm. a) a b) zák. č. 128/2000 Sb. o obcích, s počátkem výkonu funkce od 1. 12. 2018

c) určuje,

že pro výkon funkce starosty obce nebude člen zastupitelstva dlouhodobě uvolněn,

pro výkon funkce 1. místostarosty obce nebude člen zastupitelstva dlouhodobě uvolněn

a pro výkon funkce 2. místostarosty obce bude člen zastupitelstva dlouhodobě uvolněn

d) zřizuje

finanční výbor a kontrolní výbor. Oba výbory budou pětičlenné

Usnesení bylo schváleno 9ti hlasy (9-0-0)

 

6. Schválení způsobů volby starostay obce, místostarosty obce a předsedů výborů

Návrh na tajnou, či veřejnou volbu obsahuje ustanovení pro všechny ustanovené funkce. Všechny funkce lze volit způsobem tajným i způsobem veřejným. Je na samotných zastupitelích, pro jakou volbu se rozhodnou. Pro volbu starosty a volbu místostarosty se navrhuje volba tajná. Navržená tajná volba je organizačně náročnější, je však vhodnější pro nenarušení osobních vztahů zastupitelů v dalším období. U volby předsedů výborů a členů výborů je navrhována volba veřejná a to z důvodů rychlejšího a jednoduššího způsobu volby.

Pan Beneš podal protinávrh a žádá zastupitele o to, aby volba starosty a místostarosty byla veřejná.

Zastupitelé tento protinávrh odsouhlasili samostatným hlasováním o podaném protinávrhu. Volba starosty, místostarosty a volba předsedů výborů a členů výborů bude veřejná.

Usnesení U/6:

a) Zastupitelstvo obce

schvaluje     

způsob veřejné volby starosty obce, 1. místostarosty a 2. místostarosty obce  

b) Zastupitelstvo obce

schvaluje

způsob veřejné volby předsedů výborů a členů výborů postupem dle předloženého návrhu

Obě usnesení byla schválena 9ti hlasy (9-0-0)

 

7. Volba starosty obce

Zastupitelé se dohodli na veřejné volbě starosty. Panem Martinem Kolomazníkem byl navržen jediný kandidát, pan Pavel Ašenbrener, ten vyslovil s návrhem souhlas. Zastupitelé hlasovali, s počtem 9ti hlasů byl do funkce starosty obce zvolen veřejnou volbou pan Pavel Ašenbrener. Nově zvolený starosta poděkoval zastupitelům za projevenou důvěru.

Usnesení U/7:

Zastupitelstvo obce

volí     

starostou obce pro volební období 2018 – 2022  pana Pavla Ašenbrenera, nar. xxx. xx

Usnesení bylo schváleno  9ti hlasy  (9-0-0)

 

8. Volba místostarostů obce

Volba proběhla také veřejnou volbou. Na volbu 1. místostarosty byl navržen panem Benešem pan Martin Kolomazník, ten s návrhem souhlasil. Zastupitelé hlasovali, s počtem 9ti hlasů byl do funkce 1. místostarosty obce zvolen veřejnou volbou pan Martin Kolomazník, Pavel Ašenbrener jako kandidáta na druhého místostarostu navrhl slečnu Anetu Hutyrovou, ta se svou nominací souhlasila. Zastupitelé opět hlasovali veřejnou volbou, s počtem 9ti hlasů byla slečna Aneta Hutyrová zvolena do funkce 2. místostarostky.

Usnesení U/8:

Zastupitelstvo obce

volí  

1. místostarostou obce pana Martina Kolomazníka, nar. xxxxxxx

2. místostarostkou obce slečnu Anetu Hutyrovou, nar. xxxxx

Usnesení bylo schváleno 9ti hlasy (9-0-0)

 

9. Volby předsedů výborů

Volba podle schválení proběhla veřejnou formou, tedy hlasováním. Na předsedu finančního výboru byl panem Vladimírem Beranem navržen pan Antonín Beneš, pan Beneš návrh přijímá. Na předsedu kontrolního výboru byl starostou navržen pan Vladimír Beran, pan Beran také návrh přijímá. Zbývající místa členů výborů z řad veřejnosti i zastupitelstva budou volena na základě návrhů předsedů výborů na následujícím zastupitelstvu.

Usnesení U/9:

a) Zastupitelstvo obce

volí     

předsedou finančního výboru pana Antonína Beneše, nar. xxxxx

b) Zastupitelstvo obce

volí     

předsedou kontrolního výboru pana Vladimíra Berana nar. xxxx

Usnesení bylo schváleno  9ti hlasy  (9-0-0)

 

10. Stanovení komisí zastupitelstva obce

Komise jsou poradním orgánem starosty obce. Členy komisí nově zvolený starosta jmenuje, následně si členové zvolí svého předsedu komise.  V obci bude zřízena komise pro kulturní záležitosti. Termín pro sestavení členů komise je do 30. 11. 2018. Pan Jindřich Tomášek se dotazoval, jestli je možné komise v průběhu roku doplňovat. Pan starosta dotaz zodpověděl.

Usnesení U/10:

Zastupitelstvo obce

ustanovuje     

komisi pro kulturní záležitosti

a ukládá

starostovi obce navrhnout složení členů komise v termínu do 30. 11. 2018

Usnesení bylo schváleno  9ti hlasy  (9-0-0)

 

11. Organizační záležitosti

a) Stanovení výše odměn pro neuvolněné funkce.

Stanovení odměn je upraveno zákonem o obcích, zastupitelstvo určuje jejich výši. Náklady na odměny budou zahrnuty do návrhu rozpočtu obce pro daný rok. Odměna za výkon funkce neuvolněného člena zastupitelstva obce byla navržena ve výši 300,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne přijetí tohoto usnesení a v případě náhradníka ode dne prvního zasedání zastupitelstva, jehož se zúčastnil.

Odměnu za výkon funkce 1. místostarosty, jako neuvolněného člena zastupitelstva obce byla navržena ve výši 9.000,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce 1. místostarosty.

Odměnu za výkon funkce starosty, jako neuvolněného člena zastupitelstva obce ve výši  24.600,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce starosty.

Odměnu za výkon funkce předsedy výboru, nebo komise zastupitelstva ve výši 1.500,- Kč měsíčně a člena výboru, nebo komise ve výši 700,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce předsedy, nebo člena.

Odměnu za výkon funkce člena dočasné pracovní skupiny ustanovené zastupitelstvem ve výši 500,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne ustanovení pracovní skupiny do skončení splnění pracovního úkolu.

Pro případ souběhu výkonu více funkcí neuvolněného člena zastupitelstva obce odměnu jako souhrn odměn, do kterého budou zahrnuty maximálně 2 odměny za výkon funkce s nejvyšší schválenou odměnou.

Usnesení U/11a):

Zastupitelstvo obce  

a) stanoví

odměnu za výkon funkce neuvolněného člena zastupitelstva obce ve výši 300,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne přijetí tohoto usnesení a v případě náhradníka ode dne prvního zasedání zastupitelstva, jehož se zúčastnil.

b) stanoví

odměnu za výkon funkce 1. místostarosty, jako neuvolněného člena zastupitelstva obce ve výši  9.000,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce 1. místostarosty.

c) stanoví

odměnu za výkon funkce starosty, jako neuvolněného člena zastupitelstva obce ve výši  24.600,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce starosty.

d) stanoví   

odměnu za výkon funkce předsedy výboru, nebo komise zastupitelstva ve výši 1.500,- Kč měsíčně a člena výboru, nebo komise ve výši 700,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne zvolení do funkce předsedy, nebo člena.

e) stanoví

odměnu za výkon funkce člena dočasné pracovní skupiny ustanovené zastupitelstvem ve výši 500,- Kč měsíčně. Odměna bude poskytována ode dne ustanovení pracovní skupiny do skončení splnění pracovního úkolu.

f) stanoví

pro případ souběhu výkonu více funkcí neuvolněného člena zastupitelstva obce odměnu jako souhrn odměn, do kterého budou zahrnuty maximálně 2 odměny za výkon funkce s nejvyšší schválenou odměnou.

Usnesení bylo schváleno  9ti hlasy  (9-0-0)

 

b) Stanovení řádných termínů zasedání zastupitelstva ve zbývající části roku 2018.

Termíny řádných zasedání pro zbývající část roku 2018 jsou naplánovány na 28. listopadu a 19. prosince, od 17:00 hod. Místem konání bude zasedací místnost Obecního úřadu v Otvicích. Termín 7.11 2018 byl z důvodu nepřítomnosti starosty obce zrušen. Krátké termíny mezi zasedáními jsou z důvodů nutnosti projednat a schválit rozpočet obce na rok 2019 a projednat další nutné body, které se nashromáždily po dobu volebního období. 

Usnesení U/11b)

a) Zastupitelstvo obce  

stanoví

termíny řádných zasedání pro zbývající část roku 2018 na 28. listopadu a 19. prosince, od 17:00 hod. Místem konání bude zasedací místnost Obecního úřadu v Otvicích.

Usnesení bylo schváleno  9ti hlasy  (9-0-0)

 

12. Diskuze

Členové zastupitelstva mají možnost diskuze ke každému z projednávaných bodů při samotném jednání. V tomto bodě je možné vznášet dotazy a připomínky na téma, která se v programu neprojednávala, zároveň je dán prostor pro veřejnost.  

Pan Beneš se dotazoval, kdy bude slavnostní odhalení nově přesunutého a opraveného pomníku obětem světových válek? Původní termín odhalení měl být 28. 10. 2018, ale z důvodu nedodělaných stavebních úprav se odhalení odkládá na pozdější dobu. Následně bylo dohodnuto, že by byl vhodný termín příští rok 8. 5. 2019. K bodu proběhla ještě krátká diskuze. Pan Beneš požádal nové členy zastupitelstva o jejich krátké představení, jedná se o paní Lenku Málkovou a pana Jindřicha Tomáška. Pan Beneš se ještě dotazoval, zdali obec vede kroniku nebo v minulosti vedla. Pan starosta odpověděl. Zastupitelé ještě diskutovali o možném vzniku obecního znaku a praporu. Jiné příspěvky do diskuze nebyly vzneseny, pan starosta zastupitelům poděkoval za aktivní přístup při zasedání a jednání ukončil.

 

 

 

Jednání bylo ukončeno v 18.22 hodin

 

 

Ověřovatelé:     Vladimír Beran

                              Lea Novotná                                                                                 

                    

                                                                      

Martin Kolomazník                                                                            Pavel Ašenbrener

místostarosta obce                                                                            starosta obce

Vyvěšeno: 31. 10. 2018

Datum sejmutí: 16. 11. 2018

Zodpovídá: Správce Webu

Zpět